Yürüyüş Faydaları

Yürüyüş faydaları

Günlük Yürüyüş Faydaları

Spor yapmak ve egzersiz yapmak için spor salonlarına ihtiyacınız yok. Haftada sadece 150 dakika tempolu yürüyüş ile kendinize, vücudunuza ve sağlığınıza yatırım yapın.

Yürümek ve koşmak hem kilo verme hem de kalp sağlığı için uygun egzersiz biçimleridir. Her ikisi de kardiyo türüdür.

Yürüyüş faydaları;

• Kilo kaybı,
  • Yüksek kolesterol, yüksek tansiyon, diyabet ve kalp hastalığı dahil olmak üzere sağlık problemlerinin önlenmesine veya yönetilmesine yardımcı olmak,
  • Uyku düzenini iyileştirmek,
  • Stresi azaltmak,
  • Kaygı ve depresyonu azaltarak ruh sağlığını iyileştirmek,
  • Kemik yoğunluğunun artmasına yardımcı olmak,
  • Bağışıklık sistemini güçlendirmek

·       Gibi çeşitli organ ve sistemlere faydası bulunmaktadır. İnsanı fiziksel, zihinsel ve aynı zamanda ruhsal yönden gelişimini sağlar.

Amerikan Kalp Derneği (American Heart Association) tarafından hazırlanan bir raporda, haftada en az 150 dakika tempolu yürümenin daha düşük kalp hastalığı, diyabet, tansiyon hastalığı ve kolesterol ile ilişkili olduğu belirtiliyor.

İdeal bel çevresi ülkeden ülkeye ve ırktan ırka değişiklik göstermektedir. Ülkemizde erkeklerde 90cm, kadınlarda ise 80cm’in altında olması gereklidir. Aksi halde Tip2 diyabet, kalp hastalıkları ve metabolik sendrom açısından risk teşkil edersiniz.

Yürümeyi, koşmayı veya sevdiğiniz bir spor dalını hayatınıza eklemeye çalışınız. Bunların hiçbirine zaman bulamıyorum veya bunlar için uygun iklim koşullarında değilim diyorsanız, Amerikan Kalp Derneği’nin youtube kanalında evde egzersiz programlarını izleyip kolay bir şekilde uygulayabilirsiniz.

Günlük Yürüyüş faydaları

Bir çalışma, yürüyüş gibi düzenli aerobik egzersizlerin bel çevresi yağını azalttığını ve insanların obeziteyi yönetmesine yardımcı olduğunu buldu.

2018’de yapılan başka bir inceleme, düşük yoğunluklu egzersizin karın yağını azaltmada daha etkili olduğunu daha etkili olduğunu, yüksek yoğunluklu egzersizlerin ise genel vücut yağını azaltmada daha büyük bir etkiye sahip olduğunu bildirdi.

Uzun yürüyüşler iyi olsa da daha kısa fakat daha sık yürüyüşler bel çevrenize fayda sağlayabilir. Gün içerisinde 3 kısa yürüyüş yapın.

Günde bir kez çok daha uzun yürüyüş yapmak yerine, gün içinde daha kısa yürüyüşler yaparak günlük egzersizlerini sürdürmek daha kolay olabilir.

60 yaş üstü aktif olmayan kişiler üzerine yapılan bir araştırmaya göre ise yemeklerden sonra günde 3 kez 15 dakika yürümek, kan şekerini günde 1 kez 45 dakika yürümekten daha iyi kontrol etmeye yarımcı olduğu belirtilmiş.

Kısacası spor yapın, kendinize ve sağlınıza yatırım yapın..