Karadutun Faydaları

Karadutun Faydaları Nelerdir?

Karadut yılın çok az zamanında ulaşabildiğimiz kıymetli bir antioksidan deposudur.

Yılda yalnızca 1 ila 1,5 aylığına yiyebildiğimiz bu zengin meyveye bir de yakından bakalım.

Karadutun insan sağlığına birçok faydası mevcuttur.

Karadut, antosiyaninler ile doludur. Ayrıca kanser önleyici özelliklere sahip olduğu bilinen ve bu nedenle kolon kanseri, cilt kanseri, prostat kanseri ve tiroit kanseri ile savaşmaya yardımcı olduğu bilinen resveratrol içerir.

Hayvan çalışmaları, karadut suyundaki antioksidanların oksidatif stresi azaltabileceğini ve potansiyel olarak kanser riskini azaltabileceğini göstermektedir.

Karadutun Faydaları nelerdir

Kanser riskini azaltmakla beraber yüksek kolesterol düzeyine de etkilidir.

Antosiyaninler, LDL kolesterolün oksidasyonunu engelleyebilen ve kalp hastalıklarına karşı yararlı etkiler sağlayabilen bir antioksidan ailesidir. Antosiyaninler karadutta bol miktarda bulunmaktadır.

Yine hayvan çalışmaları, karadut ve özlerinin fazla yağı azaltabileceğini ve kolesterol seviyelerini düşürebileceğini göstermektedir.

Karadut içerdiği antosiyanin, klorojenik asit, mirisetin gibi çok güçlü antioksidanlarla sindirim, diyabet, dolaşım, bağışıklık gibi çok sayıda sisteme fayda sağlar.

Yılda sadece 2 ay ulaşabildiğimiz bu değerli meyveyi lütfen unutmayalım. İmkanınız varsa dondurucunuzda saklayıp tüm yıl boyunca bu antioksidanlardan faydalanabilirsiniz.