Hafıza Güçlendirici 3 Öneri

Hafıza Güçlendirici

Hafıza Güçlendirici ve Beyin Sağlığına Faydalı Öneriler

1-Egzersiz yapmak beyni güçlendiriyor.

Yeni yapılan araştırmalar, egzersizin hipokampusta nöronal aktiviteyi nasıl desteklediğini gösteriyor.

Hipokampus, beynin uzun süreli belleğinin depolanmasıyla ilgili bir alandır. Kısaca hafızamızdır.

Bu çalışmanın sonuçları, kasılan kaslardan gelen kimyasal sinyallerin, beyin fonksiyonlarını geliştiren bir sinyal yolunu tetikleyebileceğini ve potansiyel olarak nörolojik sağlık durumlarının tedavisinde faydalı olabileceğini öne sürüyor.

2- Daha düşük kan şekeri, daha iyi zihinsel performans

University Collage London ve London School of Hygiene & Tropical Medicine’deki araştırmacılar tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre, daha düşük kan şekeri seviyeleri daha iyi beyin sağlığı ile ilişkilendirilmiş. (Tabi ki bu düşük dediğimiz seviye yine normal sınırlar içerisindedir.)

Diabetes, Obesity and Metabolism dergisinde yayınlanan çalışma, kan şekerini normal aralıkta tutmanın bilişsel gerileme ve bunamayı önlemek için önemli olduğunu vurguluyor.

Prediyabet (yani gizli şeker) teşhisi konan kişilerin (Hemoglobin A1C seviyeleri %5,7 ila 6,4 olan) vasküler demans geliştirme olasılığının normal kan şekeri seviyelerine sahip kişilere göre (%5,7’den az) %54 daha fazla olduğunu bildirmiş.

Ayrıca gizli şekeri olan kişilerin bilişsel işlev testlerinde normal kan şekeri olanlara göre daha kötü performans gösterdiği kaydedilmiş.

3- Hafızayı Güçlendiren Besinler ile Beslenmek

Antioksidan ve Flavonoidlerden zengin beslenmek hafızaya ve beyin sağlığına faydalıdır.

American Journaş of Clinical Nutrition’da yayınlanan bir çalışmada araştırmacılar, flavonoid açısından zengin gıdaları daha yüksek miktarlarda tüketen kişilerin Alzheimer hastalığı ve diğer bunama türlerini geliştirme olasılığının daha düşük olduğunu bildirmiş.

Çalışmaya 50 yaşın üzerinde 2800 kişi katılmış.

Flavonoid bakımından zengin gıdaları tüketmeyen kişilerin 20 yıllık bir süre boyunca Alzheimer ve buna bağlı bunama geliştirme olasılığının 2 ila 4 kat daha fazla olduğu bildirilmiştir.

Flavanoid’den zengin gıdalar (Hafızayı Güçlendiren Besinler) şunlardır;

• Curcumin