Cevizin Faydaları

Cevizin Kalbe ve Bağırsaklara Faydaları

Cevizin kalp sağlığı üzerine olumlu etkileri herkes tarafından biliniyor.

Bilim insanları cevizden elde edilen kalp faydalarının bağırsakta başlamasının mümkün olup olmadığını merak ederek bir çalışma yapmışlar.

Araştırmacılar, bu çalışma için 42 katılımcının verilerini analiz etmişler. Katılımcılar kardiyovasküler hastalık riski yüksek hastalardan oluşmaktadır.

Tüm katılımcılar başlangıçta 2 hafta boyunca geleneksel bir batı diyeti takip etmiş. Bu diyet %50 karbonhidrat alımı, %16 protein alımı ve %34 yağ içermektedir.

Katılımcıların bağırsak mikrobiyomlarını analiz etmek için dışkı örnekleri alınmış ve ardından katılımcıları 3 gruba yerleştirmişler.

Ceviz diyeti grubu” olarak adlandırılan ilk grup günde 57-99 gram ceviz (Kabaca 1 su bardağı kadar ceviz) yiyen katılımcılardan oluşuyor.

İkinci grup, cevizde bulunan omega-3 yağ asidi alfa-linolenik asidi ceviz yemeden aynı miktarda tüketmiş.

Üçüncü grup ise yine ceviz yemeden alfa-linolenik asit ve oleik asitle desteklenmiş.

6 haftalık diyet dönemlerinin sonunda araştırmacılar, katılımcılardan dışkı örnekleri toplamış ve analiz etmişler.

Ceviz diyeti grubunda amino asit L-homoarginin ile ilgili yollarda daha yüksek gen ekspresyonu seviyeleri görülmüş.

Bu önemli, çünkü düşük homoarginin seviyelerine sahip insanlar kalp hastalığı için daha yüksek risk altında kalmaktadır.

Ceviz Kabuğu

Ek olarak, ceviz diyeti grubundaki katılımcıların diyetlerinde 6 hafta geçirdikten sonra disbiyoz indeks değerlerinde (Bağırsaktaki patolojik bakterilerin faydalı bakterilere oranı) iyileşmeler gördüklerini bildirmişler.

Ceviz, zengin bir omega-3 yağ asitleri, özellikle alfa-linolenik asit kaynağıdır ve kalp damar sağlığını iyileştirmek için faydalıdır.

Ceviz iltihabı azaltır, kolesterol dengesine katkıda bulunur ve iyileştirir, kan basıncını düşürür ve kardiyovasküler yani ceviz kalp ve damar hastalık riskini azaltmaktadır.

Bu tür çalışmalar farklı organların birbirine nasıl bağlı olduğunu anlamamız açısından önem teşkil etmektedir.

Kaynak

Texas Tech Üniversitesi ve Juniata Koleji’nden araştırmacılar, çalışma sonuçlarını Amerikan Biyokimya ve Moleküler Biyoloji Derneği’nin yıllık toplantısı olan Discover DMB’de sunmuştur.