Melkersson Rosenthal Sendromu

Melkersson rosenthal sendromu

Melkersson Rosenthal Sendromu Nedir?

Melkersson-Rosenthal Sendromu (MRS), nadir görülen, kronik bir nörolojik hastalıktır. Adını İsveçli dermatologar Melkersson ve Rosenthal'dan almıştır ve genellikle yüzün bir veya her iki tarafında şişlik, yüz felci ve dilin fissürlü görünümü ile karakterizedir. Sendromun kesin nedeni bilinmemekle birlikte, otoimmün ve genetik faktörlerin rol oynayabileceği düşünülmektedir. (Periferik fasiyal paralizi nedenlerinin yarısının sebebi bilinmemektedir. Bunlardan en sık görüleni Bell paralizisidir.)

Melkersson Rosenthal Sendromu Belirtileri

Bunlardan en önemli üç tanesi;

1. Tekrarlayan orofasiyal ödem (Yüzde şişlik),
  2. Tekrarlayan fasiyal paralizi,
  3. Lingua plicata (yarıklı, fissürlü dil)
Bu triadın hepsi beraber hastaların ancak %25'inde bulunmaktadır. Bu yüzden tanı koymak biraz zorlaşır. Orofasiyal ödem en önemli belirleyici özelliktir. Sıklıkla 20'li yaşlarda görülür.

Görülen fasiyal paralizi yani yüz felci;
  • Bell paralizisindeki gibi aniden ortaya çıkmaktadır.
  • Sıklıkla fasiyal ödemin bulunduğu taraftadır.
  • Rekürrendir. Tekrar eder.

Melkersson Rosenthal Sendromu Tedavisi
  • Tedavi, semptomları yönetmeye yönelik olmakla birlikte, hastalığın etkilerini azaltma ve yaşam kalitesini iyileştirme amacı taşır. Erken teşhis ve multidisipliner bir yaklaşım, hastalığın yönetiminde önemli bir rol oynar.
  • Tedavisinde daha çok konservatif yaklaşımlar önerilmektedir. Bazı hastalarda bu sendrom ilerleyici seyredebilmektedir ve cerrahi tedavi (fasiyal sinir dekompresyonu) gerektirebilmektedir.

Melkersson Rosenthal Sendromu nedir