Su İçmenin Faydaları ve Önemi

Su İçmenin Faydaları

Merhaba sevgili okuyucular, bugün size su içmenin faydaları, su tüketiminin önemi hakkında bilgiler vereceğim. Su canlıların temel yaşam kaynağıdır. Yetişkin bir bireyin %60'ını sadece su oluşturmaktadır. Hatta yeni doğan bebeklerde bu oran %70-75'e kadar çıkar. Anlaşılabileceği gibi yaş ile ters orantılıdır ve yaş arttıkça vücuttaki su oranı düşer. En çok su içeren organlarımız beyin (%95'i sudur.) ve akciğerlerdir (%90'ı su).

Vücudumuzda bulunan bütün sistemler, organlar, hücreler su olmadan çalışamaz ve hayatta kalamaz. Suyun metabolizmanın düzenlenmesi gibi bir sürü özelliği vardır.
Eğer su yeterince alınamazsa toplam vücut sıvısında azalma olur ve çeşitli metabolik olaylar bundan etkilenir. Vücutta "Dehidratasyon" meydana gelir.

Su Tüketiminin Faydaları

Dehidratasyonu gösteren birçok bulgu mevcuttur. Bunlar; kabızlık, sürekli devam eden halsizlik, yorgunluk, dikkat dağınıklığı ve odaklanamama gibi problemlerdir. Tabi ki bunlar kısa süreli su ihtiyacını karşılayamama sonucu olmaktadır. Uzun süreli susuzluk insanları ölüme dahi götürebilir. Bir insan 3 gün su içmeden yaşayabilir. Aksi takdirde ölecektir. Tabi ki bu insandan insana bir iki gün oynayabilir. Umarım su içmenin önemini, su içmenin faydalarını anlayabilmişsinizdir.

İnsanlar gün içerisinde su içmeyi çok ihmal ederler fakat bu çok yanlıştır. Vücudumuz bize susadığımız zaman haber veriyor ve bu vakitlerde su içmek çok önemlidir. Susuz kaldığınız zamanlarda idrar renginizin koyulaştığını fark etmişsinizdir.  Fakat her boş kaldığınızda su içmek de doğru değildir. Yanlış bilinen bilgiler "Sürekli su için, su hayattır, günlük en az 5litre su için" gibi ifadelerdir. Bazı hastalıklar dışında vücudumuz bize ne zaman su içmemiz gerektiği belli edecektir ve bunun dışında aşırıya kaçmak da çeşitli hastalıklara yol açmaktadır. Her şeyi dozunda kullanmak gerekir. Bir ilaç ile bir zehrin farkının sadece dozları olduğunu biliyor muydunuz?

1 yorum: