Deodorantlar Meme Kanseri Yapıyor!!

Deodorantlar Meme Kanseri Yapıyor!

Deodorantlar meme kanseri

Başlıktan da anlaşılabileceği gibi bilimsel çalışmalarla deodorantların meme kanseri yapabildiği kanıtlandı. Deodorantların meme kanseri yapıp yapmadığı hakkında Oxford Üniversitesi ve Grangettes Hematoloji ve Onkoloji Merkezi bu konu hakkında beraber çalışmalar yürüttü. Ter kokusunu yok edip daha güzel bir koku bırakan bu deodorantların içinde alüminyum vardır. Alüminyum ter bezlerini tıkayarak ter kokusunu önlemesi nedeniyle kullanılmaktadır. Alüminyumun ise meme kanserine neden olduğu bu çalışmalar ile gösterildi. Bu konu hakkında çeşitli hipotezler vardı. Bu zamana kadar Alüminyumun kansere neden olmadığı hakkında bazı çalışmalar yapılmıştı. Fakat bu son çalışma hepsine ışık tuttu. Bilim adamları hamster hücreleri üzerinde çalışmalar yaptı ve Alimünyumun vücut hücreleri tarafından emilebildiğini gösterdi. Bu durum sonucu kanser gelişebilmekte!

Yapılan çalışmada Alimünyum kadınlarda bol salgılanan östrojen hormonunu taklit ediyordu. Hiperöstrojenemi durumda olduğu gibi fazla emilen alimünyum hücrelerin yapısını değiştiriyor ve kansere neden oluyor. Çalışmada 24 saat hamster hücreleri alüminyum tuzlarına maruz bırakıldı ve sonuçta kromozomların yapısı ve sayısı etkilendi. Buna "Genomik Kararsızlık" deniyor.

Fakat alüminyum sadece deodorantlarda bulunmamakta.. Çeşitli kozmetik ürünleri ve çok sık kullanılan güneş kreminin içerisinde de bulunabilmekte. Bu yüzden bu ürünler kullanılırken daha dikkatli kullanılması gerekiyor.