Karaciğer Yağlanması (Steatohepatitis) - ÖZET - Ders Notları

Karaciğer Yağlanması - STEATOHEPATİTİS

Karaciğer yağlanması

Hepatositlerde trigliserit miktarı karaciğer ağırlığının %5'inden fazla ise karaciğer yağlanmasına neden olur. Yağlanma sonucu trigliserit düzeyinin artması veya yağ metabolizmasındaki bozukluklara bağlı oluşur.

Karaciğer Yağlanması Belirtileri

Hepatomegaliye (Karaciğer büyümesi) bağlı olarak sağ üst kadran ağrısı, dolgunluk ve karaciğerde hassasiyet vardır. Hastaların çoğu asemptomatiktir.

Karaciğer Yağlanması Nedenleri - Karaciğer Neden Yağlanır ?

1. Makroveziküler Yağlanma
  2. Alkol
  3. Obezite
  4. Diabetes Mellitus
  5. Protein - Kalori Malnutrisyonu
  6. Total Parenteral Nutrisyon, Jejunoileal Bypass
  7. Hepatit C Virus
  8. Mikroveziküler Yağlanma
  9. Reye Sendromu
  10. İlaçlar (Metotreksat, Aspirin, Vit A, Glukokortikoidler(steroidler), Amiodaron, Östrojen, Valproat, Tetrasiklin, Salisilat)
  11. Gebelik Akut Yağlı Karaciğer
Mikroveziküler yağlanma daha ciddidir.