Dizartri - Afazi

Dizartri Nedir? Afazi Nedir?

Dizartri ve afazi

Dizartri,
artikülasyonda bozukluk vardır. Kortikal yapılarla, konuşma merkeziyle alakası yoktur. Örnek verecek olursak hastanın santral fasial paralizisi var veya diş çektirmiş konuşma güçlüğü çekiyor.

Afazi, bunda ise konuşma merkezleri etkilenmiş. Çeşitleri vardır.

1. Broca Afazisi, hasta anlar ama konuşamaz.
  2. Wernicke Afazisi, hastanın anlaması bozuktur ama akıcı bir şekilde konuşur.
  3. Global Afazi, hasta hem anlayamaz hem de konuşamaz.
  4. İletim Afazisi (Kondüksiyon Afazisi), Hasta anlayabilir ve akıcı konuşabilir fakat tekrarlama belirgin bozuktur.(wernicke ve broca alanı arası iletişim bozuktur.)

Broca Alanı

-Frontal lobun inferiorunda yer alır. Superior divizyon infarktlarında kök infarktlarında etkilenir.

Wernicke Alanı

Temporal lobda yer alır. İnferior divizyon infarktlarında etkilenir.