Dev Kaplumbağaların Uzun Yaşam Sırrı - Kansere Çözüm Olabilir!!

Kaplumbağaların Uzun Yaşam Sırrı - Kansere Çözüm Olabilir Mi?

Kaplumbağalar yavaş ve hantal hayvanlardır fakat yavaş oldukları kadar da uzun yaşayabilirler. Peki bunun sebebi ne ? Kanser olmayan Galapagos Kaplumbağaları araştırmacılar tarafından zaman zaman inceleniyordu. Bu dev kara kaplumbağalar sadece Galapagos ve Aldabra adalarında yaşamaktadır. Son araştırma ise George Mason Üniversitesi, Güney Alaba üniversitesi ve California Üniversitesi uzmanları bir araya gelerek çalışma yaptı.

Çalışmalar ve uzun uğraşlar sonucunda bu kaplumbağalarda yaşlanmaktan ve kanser olmaktan koruyan genlerin fazladan kopyaları olduğu keşfedildi. Bu genler, daha kanser hücresi meydana gelmeden hücreler tarafından tanınıp öncül hücrelerin yok edilmesini sağlıyordu.

Araştırmanın baş yazarı olan Vincent Lynch;

"Bu sayede ortaya çıktı ki Galapagos Kaplumbağası hücreleri, stresin kanser gibi hastalıklara neden olma şansı bulamadan kendilerini öldürmesinde gerçekten çok iyiler" dedi.

Bu özelliği taklit ederek çeşitli ilaçlar geliştirilebileceğini de yazısına ekledi.

Galapagos Kaplumbağaları hakkında daha fazla bilgi edinmek için;

Linke gitmek için tıklayınız.