Absans Epilepsi

ABSANS EPİLEPSİ (Petit Mal)

Absans epilepsi

Absans Epilepsi Nedir?

Sık sorulan sorulardan biri de absans nöbet nedir sorusudur. Absans nöbet tipik olarak birkaç saniye sürmektedir. Absans nöbette bilinçte ani, kısa süreli bozulma vardır. Hızla düzelir ve postiktal(nöbet sonrası) konfüzyon yoktur.
Sıklıkla 4-10 yaş aralığında görülmektedir. Mental, nörolojik muayene, MR gibi görüntüleme yöntemleri normaldir. Ailesinde bu hastalık öyküsü olabilir.

Absans epilepsinin 4 tipi vardır;
  • Tipik Absans
  • Atipik Absans
  • Göz kapağı myoklonili absans
  • Absans myklonik nöbet

EEG ile tek tanı koyduran epilepsi türüdür.
Eş zamanlı EEG'de jeneralize 3Hz diken dalga deşarjları vardır.
Hastaya hiperventilasyon yaptırılır. Hiperventilasyon sırasında %95 anormal EEG bulguları saptanır ve tanı konur.

Absans Epilepsi Tedavisi

Absans epilepsinin tedavisi medikaldir.
Etosüksimid
Valproat
Topiramat

Kontrendike olan ilaçlar;
Karbamazepin
Okskarbazepin
Vigabatrin
Gabapentin
pregabalin
fenitoin

Tedaviye yanıt çok iyidir.
Ergenlikte spontan remisyon %60-70 (Yani kendiliğinden iyileşir).
%30'u devam eder ilaç tedavisi gerekir.